środa, 14 sierpnia 2013

Deklaracja misji życiowej

Książki do I liceum leżą sobie grzecznie na półeczce pod biurkiem i roznoszą zapach nowych karteczek i gumowych okładek. Ach... Korzystając z okazji, pomyślałam, że nadszedł wreszcie czas, by napisać deklarację misji życiowej. Pomyślałam, że najlepiej będzie, jeśli zrobię to tutaj. Czytelnie, elegancko : po prostu idealnie. Dla tych, którzy nie wiedzą, co to takiego: jest to prywatne credo albo motto, według którego postępujesz. To taki plan na całe Twoje życie. Brzmi obiecująco, prawda? Też tak myślę. A teraz jest najlepszy moment.  Idę do nowej szkoły, gdzie czyhają na mnie różne pytania, na które muszę znać odpowiedzi. Mam swojego Kocurka o złotych oczętach, mam przyjaciół, mam rodzinę. Jestem szczęściarą, po prostu. Nie mogę tego zaprzepaścić.

MOJA DEKLARACJA MISJI ŻYCIOWEJ

Nie zamartwiam się na zapas.
Dbam o prawdziwych przyjaciół, ale znajduję też czas dla siebie.
Optymistycznie patrzę w przyszłość i wierzę w siebie.
Realnie, obiektywnie, z dystansem oceniam sytuacje.
Zasypiam w spokoju, z czystym sumieniem.
Najpierw staram się zrozumieć, dopiero później być zrozumianym.
Jestem spokojna o swoją przyszłość, wierzę w uczciwość przyjaciół.
Mówię to,co czuję, myślę, bez owijania w bawełnę.
Robię to,co jest zgodne z moimi przekonaniami.
Wkładam duszę we wszystko,co robię.
Mam wpływ na losy mojego życia.


To już koniec mojej deklaracji. Napisałam ją w czasie teraźniejszym, bym podświadomie w to uwierzyła i łatwo postępowała w sposób, jaki mi się wymarzył.
A oto przed Wami 7 nawyków:
1. Bądź kowalem swojego losu.
2. Zaczynając coś, okresl cel działania.
3.Najpierw najważniejsze.
4.Przyjmij strategie wygrana-wygrana.
5.Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym.
6. Dąż do synergii. 
7. Pamiętaj o ostrzeniu piły.

Uff. To tyle moralności. Ważne, żeby nie tracić nadziei. Każdy z nas może być taki, jaki chce, nieważne, ile razy popełni błędy. Zawsze możesz się podnieść i otrząsnąć. I to jest właśnie piękne. Zawsze można zacząć od nowa. Jutro jest nieskalane dzisiejszym błędem. Naprawiajmy błędy przeszłości. I najważniejsze: myślmy! To taka rzadko spotykana w dzisiejszym świecie umiejętność. Nie bójmy się myśleć. To nie boli. Stajemy się bowiem tacy, jacy jesteśmy w codziennie powtarzanych zachowaniach.

Zasiej myśl, a zbierzesz czyn;
Zasiej czyn, a zbierzesz nawyk;
Zasiej nawyk, a zbierzesz charakter;
Zasiej charakter, a zbierzesz los.
                                    Samuel Smiles 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

directxKursory na stronę